Ochránci zvířat varují : „Koně v transportech procházejí cestami mučení“
„Tisíce koní je každoročně podrobováno šokujícím tranzitním podmínkám na cestách na italská jatka,“ oznámila v úterý italská organizace na ochranu práv zvířat, LAV.
LAV na zahájení své mezinárodní kampaně za zákaz dálkových transportů živých zvířat (12.2.2008) zveřejnila, že koně převážení do Itálie jsou velmi často uzavřeni v transportech po dobu 30-40 hodin bez potravy a vody, v teplotách v létě přesahujících 40°C.
„Během dvou loňských investigací transportů koní ze Španělska do Itálie jsme odhalili porušování norem EU v 98% případů,“ říká ředitel LAV, Roberto Bennati, „což pro zvířata znamená, že jsou na takových cestách vystavena ohromnému utrpení. Vlhkost a vysoké teploty mají vliv na jejich zdravotní stav, způsobují nemoci a v závislosti na délce cesty také smrt.“
Podle organizace LAV umírá na cestách do Itálie až 50% koní, přičemž k 70% těchto úmrtí dochází přímo v transportérech. Přes 84% všech zásilek s koňmi v rámci EU se týká právě Itálie, což v roce 2006 zahrnovalo 80 000 zvířat a v roce 2005 90 000. Italové konzumují více koňského masa než jakákoliv jiná evropská země. Každým rokem je zde na jatkách poraženo 170 000 zvířat, z nichž největší procento je importováno ze Španělska, Litevska, Rumunska a Polska.
Italské politiky fakta publikovaná 12.2 2008 organizací LAV šokovala. Franca Chiaramonte z Demokratické strany sdělila: „Stupeň civilizovanosti země může být měřen také jejím způsobem zacházení se zvířaty. Hovoříme tady o mučení. Toto je jednoduše neakceptovatelné.“ Poslanec Grazia Francescato prohlásil, že je načase tuto neakceptovatelnou krutost dlouhých a vražedných tranzitů ukončit.“
Vyšetřování zaměřené na globální obchod se živými zvířaty odhalilo pravidelné ignorování základních požadavků na krmení, napájení a odpočinku. Zvířata jsou napěchována do transportérů a lodí do té míry, že nemají minimální dostatek prostoru, aby si lehla a odpočinula si. Tisíce z nich během přepravy podléhá nemocem, hladu, stresu a mnoho dalších trpí následkem přeplněných transportérů, špíny a bolesti. To vše za jedním jediným účelem: být na konci své cesty poražena na jatkách.
Zatímco aspekt italské kampaně se zaměřuje na obchod s koňmi, koalice Handle with care poznamenává, že zoufalé podmínky se běžně dotýkají naprosto všech zvířat. Živá zvířata jsou v dálkových tranzitech podrobována absurdně dlouhým cestám napříč poloviny zeměkoule jen proto, aby výrobci mohli nasadit vyšší ceny za čerstvé maso. Mezi příklady jsou uváděna prasata posílaná z Kanady na Havaj, krávy podstupují tranzit z Brazílie do Libanonu a ovce z Austrálie na Střední Východ. Koalice chce, aby zvířata byla porážena nejblíže místu svého chovu, a doufá, že tlak kampaně na vlády jednotlivých zemí vyvolává striktnější kontroly transportů a zcela vytlačí dálkové transporty mimo zákon.
„ Již 125 let jsme schopni převážet maso mražené. Navzdory tomu milióny koní, krav, telat a býků, prasat a ovcí nadále každý den trpí a umírají,“ říká Bennati.
zdroj:www:lifeitaly.com
Ochránci zvířat varují : „Koně v transportech procházejí mučením“
„Tisíce koní je každoročně podrobováno šokujícím tranzitním podmínkám na cestách na italská jatka,“ oznámila v úterý italská organizace na ochranu práv zvířat, LAV.
LAV na zahájení své mezinárodní kampaně za zákaz dálkových transportů živých zvířat (12.2.2008) zveřejnila, že koně převážení do Itálie jsou velmi často uzavřeni v transportech po dobu 30-40 hodin bez potravy a vody, v teplotách v létě přesahujících 40°C.
„Během dvou loňských investigací transportů koní ze Španělska do Itálie jsme odhalili porušování norem EU v 98% případů,“ říká ředitel LAV, Roberto Bennati, „což pro zvířata znamená, že jsou na takových cestách vystavena ohromnému utrpení. Vlhkost a vysoké teploty mají vliv na jejich zdravotní stav, způsobují nemoci a v závislosti na délce cesty také smrt.“
Podle organizace LAV umírá na cestách do Itálie až 50% koní, přičemž k 70% těchto úmrtí dochází přímo v transportérech. Přes 84% všech zásilek s koňmi v rámci EU se týká právě Itálie, což v roce 2006 zahrnovalo 80 000 zvířat a v roce 2005 90 000. Italové konzumují více koňského masa než jakákoliv jiná evropská země. Každým rokem je zde na jatkách poraženo 170 000 zvířat, z nichž největší procento je importováno ze Španělska, Litevska, Rumunska a Polska.
Italské politiky fakta publikovaná 12.2 2008 organizací LAV šokovala. Franca Chiaramonte z Demokratické strany sdělila: „Stupeň civilizovanosti země může být měřen také jejím způsobem zacházení se zvířaty. Hovoříme tady o mučení. Toto je jednoduše neakceptovatelné.“ Poslanec Grazia Francescato prohlásil, že je načase tuto neakceptovatelnou krutost dlouhých a vražedných tranzitů ukončit.“
Vyšetřování zaměřené na globální obchod se živými zvířaty odhalilo pravidelné ignorování základních požadavků na krmení, napájení a odpočinku. Zvířata jsou napěchována do transportérů a lodí do té míry, že nemají minimální dostatek prostoru, aby si lehla a odpočinula si. Tisíce z nich během přepravy podléhá nemocem, hladu, stresu a mnoho dalších trpí následkem přeplněných transportérů, špíny a bolesti. To vše za jedním jediným účelem: být na konci své cesty poražena na jatkách.
Zatímco aspekt italské kampaně se zaměřuje na obchod s koňmi, koalice Handle with care poznamenává, že zoufalé podmínky se běžně dotýkají naprosto všech zvířat. Živá zvířata jsou v dálkových tranzitech podrobována absurdně dlouhým cestám napříč poloviny zeměkoule jen proto, aby výrobci mohli nasadit vyšší ceny za čerstvé maso. Mezi příklady jsou uváděna prasata posílaná z Kanady na Havaj, krávy podstupují tranzit z Brazílie do Libanonu a ovce z Austrálie na Střední Východ. Koalice chce, aby zvířata byla porážena nejblíže místu svého chovu, a doufá, že tlak kampaně na vlády jednotlivých zemí vyvolává striktnější kontroly transportů a zcela vytlačí dálkové transporty mimo zákon.
„ Již 125 let jsme schopni převážet maso mražené. Navzdory tomu milióny koní, krav, telat a býků, prasat a ovcí nadále každý den trpí a umírají,“ říká Bennati.
zdroj:www:lifeitaly.comProč jsou transportována živá zvířata? Proč ne mražené maso?
Pokud chcete získat od Federální statistické kanceláře statistické údaje o transportech zvířat, velice rychle zjistíte, že zvířata jsou považována za zboží. Nejprve musíte uvést odpovídající kód zboží a pak získáte odpovídající informace o přepravovaných zvířatech v kusech a tunách. Trh se živými zvířaty funguje podle stejného vzorce jako trh s neživými produkty: poptávka, nabídka, nákupní cena, zisky.
Důvody proč jsou nadále převážena živá zvířata:
Zemědělské dotace EU
V mnoha zemích EU vedly zemědělské dotace k budování velkokapacitních zařízení pro živočišnou výrobu a k následné nadvýrobě.“Přebytek“ zvířat je transportován do zemí, kde je poptávka. Z důvodu „uvolnění“ trhu s hovězím dobytkem v EU je export do zemí třetího světa dotován exportní refundací.Daňoví poplatníci hradí ze svých peněz přibližně 200 eur za každé živé exportované zvíře. Dalším příkladem je upouštění od dovozního cla. Osvobozením od dovozního cla je finančně podporován dovoz telat do EU, což v praxi znamená, že jsou telata převážena do EU na obrovské vzdálenosti.
Specializace průmyslového zemědělství
Průmyslové zemědělství funguje na stejných principech jako běžný obchod. Jednotlivé výrobní stupně jsou separovány jeden od druhého a přesunuty tam, kde výrobní podmínky dovolují největší zisky. Např. průmyslové chovy dobytka jsou koncentrovány do evropských regionů s levným krmivem, nízkými platy či nízkou úrovní ochrany zvířat či životního prostředí.
Centralizace jatek
Obří jatka byla vybudována z peněz EU. Aby plně využila svoji kapacitu, snaží se nalákat zákazníky nízkými cenami.Menší, oblastní jatka s nimi nemohou soutěžit a bankrotují, což vede k prodlužování doby cesty zvířat.
Rituální porážky a preference různých druhů masa
Některé země z důvodu tradic a náboženství preferují živá zvířata, aby mohla být zabíjena podle tamních rituálů.Za tímto účelem bylo např. v roce 2003 z Německa do Španělska lodní dopravou přepraveno 96 722 býků. Z Německa do Španělska jsou převážena telata na výkrm k uspokojení poptávky Španělů po vysoce vyhledávaném bílém mase. Zvířata ve Španělsku totiž mohou být držena v podmínkách, které Německo nedovoluje. Také koně jsou ve valné většině transportováni živí, protože konzumenti dovozních zemí jako je Francie a Itálie odmítají maso mražené.
Italští výrobci masa navíc na importovaných živých koních profitují tak, že pokud jsou koně levně nakoupení v zahraničí poráženi v Itálii, jejich maso je italskému zákazníkovi prodáváno jako maso tradičního italského původu za vyšší cenu.
Zpracováno podle zdrojů Animals Angels a Handle with Care.
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Záznamy: 1 - 10 ze 10
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Záznamy: 1 - 7 ze 7
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Záznamy: 1 - 10 ze 10
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Záznamy: 1 - 10 ze 10
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
Záznamy: 1 - 7 ze 7
—————
—————
V této rubrice nejsou žádné články.
V této rubrice nejsou žádné články.
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————